sâmbătă, 15 august 2009

Dianet

Azi nu am chef de nimic, vreau sa lenevesc, sa citesc, sa ascult muzica sau sa vad un film dragut. Am si niste treburi casnice pe care tot le aman de la ora 8.45, ora la care am facut ochi azi dimineata, asta dupa ce pe la ora 5 am urmarit un reportaj interesant despre droguri.
Citesc Panza de paianjen, de fapt o recitesc si mai mult ca oricand ma regasesc in micuta Dianet, asta trecand peste coincidenta de nume sau peste copilaria ei nefericita. De cand sunt mica (pentru ca asta e, pasiunea pentru citit am descoperit-o acum mult timp), am trait alaturi de personajele din carti si de multe ori am avut lucruri de invatat. Nu traiesti in carti, nu traiesti in basme dar totusi speri acolo undeva ca povestile cu printese pot fi transpuse si in viata reala. Sunt multe lucruri interesante in cartea asta, lucruri pe care le poti interpreta subiectiv si din care poti sa iti tragi propriile concluzii.
As vrea cateodata ca lucrurile sa fie mai simple (cu toate ca sunt obisnuita cu alea complicate (si ca sa fac o paranteza in paranteza, si cand sunt simple am eu o placere nebuna sa le complic, asta era o gluma)). Cica e o vorba din batrani, ca sa fii fericit, trebuie sa tii un ochi inchis. Nu stiu daca sunt capabila de asa ceva. :)
Pasajul meu preferat:
"Stiu ca sunt femei mai frumoase decat mine, dar asta nu are nicio insemnatate, fiindca oricat de frumoasa ar fi o femeie, se poate totdeauna ivi alta, care să fie si mai frumoasa; dar cred ca poate exista o adancime sufleteasca, o sensibilitate, o inteligenta care poate insufleti in asa fel un anumit fizic, care pot crea o feminitate infungibila (cum se spune in Drept despre bunurile care nu se pot schimba intre ele, cum ar fi un tablou, un covor, un exemplar de carte dintr-o editie rara), amalgam unic de insusiri de neinlocuit, cel putin intr-o clipa data, pentru un om intr-un anume climat sufletesc."
Am recitit ce am scris, nu prea se intelege nimic, dar e bine, asta e starea mea din momentul acesta.
Afara e soare si bate vantul :)). Si e bine sa ai incredere in tine.

Niciun comentariu: