miercuri, 21 octombrie 2009

Ipocrizia si ce implica ea

Iar m-a certat Buli ca nu am mai scris nimic. M-a certat si ca postul despre Creta a fost prea scurt si ca am spus ca o sa scriu si ceva despre Atena si nu am scris. Sincer, nu am niciun chef, dar pentru ca sunt o simpatica m-am gandit sa ii dau totusi ceva de citit (cu Dianet aia nu prea am avut succes).
Asa ca, ia sa scriem ceva despre oamenii ipocriti, asa ca sa ne distram, nu sa ne enervam. Spuneam zilele trecute ca unora nu le place minciuna, altora nu le place nesimtirea, uite mie nu-mi place ipocrizia, dar nu-mi place deloc (bine, nu ca mi-ar placea acum minciuna sau nesimtirea :)). Fiind o persoana directa, mie mi se pare foarte greu sa te prefaci. Bine ii iertam pe cei mai saraci cu duhul care sunt ipocriti fara sa-si dea seama, aici vorbim despre cei care o fac in cunostinta de cauza. Si trebuie sa recunosc ca trebuie sa fii destul de inteligent ca sa-ti mearga si sa-i pacalesti pe cei din jur cu falsele tale intentii.
Uite ce am gasit in DEX-ul online, mai clar de atat nici ca se putea:
"IPOCRÍT s., adj. 1. s. fățarnic, mincinos, perfid, prefăcut, șiret, viclean, (livr.) fariseu, (reg.) proclet, (înv.) telpiz, (fig.) iezuit, tartuf, trombonist. (Mare ~ mai e și ăsta!) 2. adj. duplicitar, fals, fariseic, fățarnic, mincinos, perfid, prefăcut, șiret, viclean, (livr.) machiavelic, (rar) machiavelistic, (reg.) proclet, (înv.) fățărit, telpiz, (fig.) iezuit, iezuitic, (pop. fig.) pestriț, (înv. fig.) calp, zugrăvit. (O comportare ~ă.)"
Eu am avut parte de oameni ipocriti in viata asta a mea dar i-am dibuit mai devreme sau mai tarziu. Si nu inteleg bai frate, daca nu esti in stare si nu te tine cureaua, daca nu esti indeajuns de viclean incat sa poti, nu e mai simplu sa alegi sa fii direct? Ca pana la urma nu trebuie sa iti placa toata lumea sau sa aiba toata lumea o parere buna despre tine. Eu pot sa traiesc cu ideea asta si inca foarte bine si de aceea incerc sa am in jurul meu oameni directi si sinceri. De ce sa imi spui tu ca ma placi cand de fapt nu este asa, ce am de castigat din asta? Nimic, nici pe termen scurt dar nici pe ala lung, poate doar o dezamagire atunci cand aflu adevarul. Si nu e mai simplu si pentru tine sa nu te prefaci in fiecare zi ca sunt de treaba sau ca vai ce rochie draguta am azi cand tie de fapt nu ca nu-ti place rochia, dar nici prin casa nu ai sta cu ea (bine nu ca as avea eu vreo rochie despre care se poate spune asa ceva) iar pe mine m-ai calca in picioare de cat de mult te enervez. Si de ce sa iei omul pe dupa piersic, sa il aburesti si sa il invartesti, sa il pierzi in detalii neinteresante si penibile, sa faci si eforturi considerabile pentru asta, cand e mult mai simplu sa ii spui omului drept in fata ce crezi si ce vrei de fapt. Plus ca, mai exista un risc, daca nu esti ipocrit prin excelenta bineinteles. Ia incerca sa vezi cum e cu ipocrizia asta macar o singura data: daca se nimereste sa dai peste unul mai slab de inger care sa te si creada, s-ar putea sa-ti placa si sa incerci si a doua oara si a treia. Cu mine nu o sa va mearga ipocritilor ca m-a facut mami inteligenta :)).
Si acum fara gluma, am fost si pacalita si dezamagita, chiar de prietene apropiate alaturi de care am fost si la bine si la rau, dar ce sa faci, asta e viata, as baga si citatul ala cu ce nu te doboara te face mai puternic, dar nu il mai bag pentru ca sunt originala si nu spun niciodata ca toamna si-a intrat in drepturi.
Si chiar daca imi plac lucrurile complicate, de data asta aleg calea cea simpla: voi fi mereu sincera si directa :).

Niciun comentariu: